måndag 27 februari 2012

Gulaschsoppa

Min mans favoritsoppa är Gulaschsoppan. Hade jag ingen aning om förräns i går. Så i dag fick soppan stå och koka hela dagen i min Crock pot.

2 hackade lökar
2 hackade röda paprikor
3 msk tomatpuré
0,5 tsk malen kummin
1 liter vatten
2 oxbuljongtärningar, jag använde Renée Voltaires lantbuljong som är fri från en massa E:n
1 nypa cayennepeppar
300 gram ryggbiff i småbitar

Bryn köttet i olja eller smör, salta och peppra en aning. Tillsätt lök och paprika. Krossa vitlöken tillsamans med kummin i en mortel, blanda i tomatpurén och cayennepeppar.
Klicka i blandningen och häll i grytan med köttet. Häll i vatten och buljongtärning. Låt koka till köttet är mört, typ länge.

Jag brynte köttet men sen hade jag bara i allt i crock poten, funkade alla tiders. Superbra mat så här års när man kommer in från slalombacken.


2 kommentarer:

  1. Vi gillar också Gulaschsoppa.

    Mamma & Pappa

    SvaraRadera
  2. Då får jag bjuda hit er på lite soppa nån dag!

    SvaraRadera